onsdag den 3. februar 2010

Spiralportens Vogter - Spiralen 1


"Ah, det här känns som en klassisk saga och en klassisk fantasy. Men ändå annorlunda...Jag gillar att de magiska kunskaperna är begränsade till porthantering och att Bidstrup bygger upp hela handlingen kring maktkampen om de 14 planeterna. Annars finns det så många välbekanta inslag i denna roman: det unga och ovetande barnet som allas framtid är beroende av. Tja, en hel del faktiskt. Men om jag avslöjar mer så blir det knappast kul att läsa boken. För "Spiralportens väktare" är bra. Redan vid andra kapitlet är jag som uppslukad av handlingen."
"Ni som gillar fantasy kommer att känna igen er. Spiralportens väktare (2010) är nämligen en fantasyhistoria med alla de klassiska ingredienserna. Och det är något bra. Som bibliotekarie har jag läst många fantasyböcker och föll direkt för Kwamis spännande äventyr.
Fridsbokrecencioner.se

Det känns som om jag har läst det här förut. Nu har jag haft nöjet att läsa det igen i Kwamis härliga historia... och jag vill redan läsa den ytterligare en gång. Jag får nöja mig med att vänta på del 2."
Drömbiblan

"Den här boken var riktigt spännande och jag ser fram emot fortsättningen, för det här är första boken i en serie om galaxen Spiralen. Serien passar finfint för dig som är 11 år eller äldre."
Bøger kan ta dig hvor du vil

"5 ud af 6 bogorme...Handlingen i Spiralportens Vogter er spændende og afvekslende."
bookworm.dk

"...Det er klassisk fantasy om at tage chancer og kæmpe, og bogen er ret underholdende..."
Troldspejlet,DR

"...En god bog for både piger og drenge..."
sejtklik.dk

"...En god og spændende roman, hvor mine tanker bl.a. leder mod Anne McCaffrey og Tamora Pierce...Spændingen er intens i Lise Bidstrups roman om Spiralen..."
Scifisiden.dk

"...Det er en meget spændende og fascinerende historie, som appellerer til alle fantasy-fans..."
Børn & Bøger

"...Er historien ganske velskrevet og spændende, og plottet hænger godt sammen...Og den er ikke blot en genfortælling af kendte historier..."
Himmelskibet


"...Jeg synes at bogens handling er mega god..."
Boganmeldelse, 7.klassetrin Bogense Skole


"...Det bliver spændende at se, hvordan forfatteren vil fortsætte serien...Sproget i bogen fungerer godt..."
Folkeskolen.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar