fredag den 9. april 2010

Djævel på Dåse



"Lise Bidstrup har generelt ramt en fin og sjov tone, der med garanti går lige durk ind i 3.-5. klassernes hjerter."
EMU

"Djævel på dåse er ikke ligeså spændende og actionfyldt som Shinobi-serien, men det gør ikke noget, for det er en helt anden type historie. Historien om Simon og hans dåse-farfar er nemlig meget mere skør og fjollet, for trods det at bøgerne omhandler temaer som død og det at miste, så er det langt fra tung læsning. Tværtimod er tonen meget let og humoristisk og da serien tilmed er forsynet med flotte farveillustrationer og masser af pruttehumor, så skulle der være god chance for, at Djævel på dåse rammer plet hos de yngste."
Troldspejlet

"Unik og sjov historie om en farfar der stikker af fra Helvede...Djævel på dåse er først og fremmest morsom, og jeg føler mig lige så godt tilpas i Lise Bidstrups selskab, som jeg gjorde da min matematiklærer i 3. klasse oplæste Ott0 er et næsehorn af Ole Lund Kirkegaard...Historien er unik! Jeg sad længe og tænkte over hvad den mindede om, men kunne ikke komme på noget, og det skal tages som det andet store kompliment! Originaliteten...Bøgerne har nogle dejlige hårde omslag, og Rasmus Jensen har tegnet noget helt fantastisk sjove, farverige tegninger som man kun kan elske. Jeg kom sådan til at holde af historien om Simon og farfaren – Lise Bidstrup skriver så man bliver glad i låget, og Djævel på dåse 1-2-3 er virkelig kvalitetsbøger, som man har lyst til at læse mere end én gang."
Fortællingen.dk

"Med serien om Simon og hans djævlehærgede farfar slår Lise Bidstrup et slag for læselysten. Hendes våben er humor, drama og fantasi, og hun bruger dem godt.”
Lene Kaaberbøl

"Lise Bidstrups trilogi, »Djævel på dåse«, er en sjov og vanvittig historie om drengen Simon, der pludselig har sin afdøde farfar (som han aldrig har kendt) i en coladåse!...Elementært sjov og spændende underholdning for den 8-10 årige."
Berlingske Tidende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar